- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Сучасні професії та напрямки у галузі розробки програмного забезпечення
Доброго дня. Підготуйте презентацію на тему "Сучасні професії та напрямки у галузі розробки програмного забезпечення". В даній презентації розкрийте сучасні професії на напрямки розвитку у галузі програмування.
- Тестувальник (QA-інженер)
- Менеджер проекту
- Бізнес-аналітик
- Системний адміністратор
- Дизайнер
- Team Lead.
- Архітектор
- Програміст
Виберіть одну із професій і розкрийте у своїй презентацію
Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
12-16.12.2022(9-А клас),
14-16.12.2022 (9-Б клас)
Тема: Рішення для окремих частин проєкту у вигляді процедур чи функційДодамо фунції до нашого проєкту "Піцерія"
05.12.2022- 09.12.2022
(9-А клас),
07.12.2022- 09.12.2022
(9-Б клас)
Тема: Бібліотеки та модулі мови програмування(9-Б клас)
02.12.2022- 05.12.2022
(9-А клас),
(9-А клас),
02.12.2022- 06.12.2022
(9-Б клас)
Тема: Порівняння альтернативних алгоритмів розв'язання задачі
Приклад програми якщо впорались з 1 етапом
Наступний крок - сформувати список унікальних складників components. Переглядаючи усі об'єкти у списку рецептів, якщо певного компонента немає у списку components, то дописуємо його у цей список:
Остання функція показує список рекомендованих напоїв у вигляді кнопкового меню:
Не забудьте додати у програму виклик функції вибору складників:
Перейдіть за посиланням https://replit.com/new/python3
Проект "Довідник країн" (EasyGUI)
Інформацію про країни подано у файлі з такою структурою: назва, столиця, грошова одиниця, площа, населення, файл із прапором.
Україна , Київ , Гривня , 603.7 , 49.1 , Ukraine.gif
США , Вашингтон , Долар , 9363.2 , 237.8 , United States.gif
Франція , Париж , Євро , 551.6 , 53.1 , France.gif
Росія , Москва , Рубль , 17075.4 , 163.7 , Russia.gif
Англія , Лондон , Фунт , 244.1 , 55.9 , United Kingdom.gif
Китай , Пекін , Юань , 9597 , 1488.5 , China.gif
Створити проект, у якому користувач може обрати країну з переліку та переглянути її характеристику на вибір:
def country(countries):
choices=[] #список країн для формування меню
for elements in countries: #для елемента загального списку
choices.append(elements[0]) #додаємо назву - перший елемент даних кожної країни
vybir=easygui.choicebox(choices=choices) #вікно з вибором країн
nomer=choices.index(vybir) #номер вибраної країни
info(nomer) #перехід до функції вибору характеристик
def info(nomer):
pic=countries[nomer][5].strip() #шостий елемент даних - назва зображення
vybir=easygui.buttonbox(choices=['столиця', 'населення', 'площа', 'валюта', 'вихід', 'інша країна'], image=pic)
if vybir=='інша країна':
country(countries) #перехід до функції вибору країни
elif vybir=='вихід':
return #вихід з проекту
else:
view(vybir, nomer) #перехід до функції показу характеристики
def view(vybir, nomer):
if vybir=='столиця':
text=countries[nomer][1].strip()
elif vybir=='населення':
text=countries[nomer][4].strip()
elif vybir=='площа':
text=countries[nomer][3].strip()
elif vybir=='валюта':
text=countries[nomer][2].strip()
easygui.msgbox(text)
info(nomer) #перехід до функції вибору характеристик
Таким чином, основна програма зводиться до одного виклику функції вибору країни country(countries)
14.11.2022 (9-А клас,9-Б клас)
Тема: Алгоритм знаходження підсумкових величин
11.11.2022 (9-А клас,9-Б клас)
Тема: Пошук у масиві (списку) за певними критеріями
Проект "Піца" (EasyGUI)
Користувачеві пропонується вибір начинок для піци:
toppings= ['шинка','помідори','сир','перець','курка','ананас','кукурудза','печериці']
skladovi=easygui.multchoicebox('Оберіть додатки для піци',choices=toppings)
Залежно від обраних додатків, до базової ціни додається вартість окремих компонентів:
price=20
if 'помідори' in skladovi:
price+=8
(9-Б клас)
Тема: Порівняння альтернативних алгоритмів розв'язання задачі
Приклад програми якщо впорались з 1 етапом
Етап 2. Програмування подій
28.11.2022 (9-А клас), 30.11.2022 (9-Б клас)
Тема: Підготовка та використання наборів тестових даних
21.11.2022 (9-А клас), 23.11.2022 (9-Б клас)
Тема: Алгоритми впорядкування масиву (списку)Перейдіть за посиланням https://replit.com/new/python3
Проект "Кава" (EasyGUI)
Користувачеві пропонується обрати один чи кілька компонентів, які він полюбляє у кавовому напої: молоко, збиті вершки, молочна пінка, карамель, шоколадний сироп тощо.
Програма формує перелік напоїв, які відповідають обраним смакам. Наприклад, якщо вибрано молочну пінку, то можна запропонувати такі напої, як капучино, марочино, лате, мокко.
Інформацію зчитуємо з файлу kava.txt:
флет вайт, молоко, еспресо
капучино, молоко, молочна пінка, еспресо
макіато, молочна пінка, еспресо
лате, молоко, молочна пінка, еспресо
кон панна, збиті вершки, еспресо
лате макіато, молоко, збиті вершки, еспресо
айріш, віскі, збиті вершки, еспресо
раф, сироп, молочна пінка, еспресо
глясе, морозиво, шоколад, еспресо
мокко, шоколад, молоко, збиті вершки, еспресо
марочино, шоколад, молочна пінка, еспресо
Спочатку в описі йде назва напою, далі - складники.
Отже, потрібно сформувати загальне меню, виділити назви напоїв та їхні рецепти (складники без назви). Також потрібно мати окремий список інгредієнтів, які б не повторювались, щоб запропонувати їх користувачеві на вибір.
Зчитуємо дані з файлу і з кожного рядка перший елемент (номер нуль) записуємо у список напоїв coffee, а решту елементів - у список рецептів recipes:
import easygui
file=open('kava.txt')
coffee=[] #список напоїв
recipes=[] #список рецептів
for line in file:
coffee.append(line.split(', ')[0])
recipes.append(line.split(', ')[1:])
Тема: Підготовка та використання наборів тестових даних
Тема: Алгоритми впорядкування масиву (списку)
Наступний крок - сформувати список унікальних складників components. Переглядаючи усі об'єкти у списку рецептів, якщо певного компонента немає у списку components, то дописуємо його у цей список:
components=[] #список складників
for item in recipes:
for element in item:
if element.strip() not in components:
components.append(element.strip())
Опишемо функції вибору складників, та визначення рекомендованих напоїв.
У функції вибору складників використаємо вікно типу multchoicebox, з можливістю вибору кількох елементів:
def pokaz(components):
vybir=easygui.multchoicebox("Оберіть улюблені смаки", choices=components) #вікно з вибором складників
recommend(vybir) #виклик функції формування списку напоїв
Наступна функція формує список рекомендованих напоїв, у яких зустрічаються вибрані складові
def recommend(vybir):
service=[] #список рекомендованих напоїв
for variant in vybir: #для кожного вибраного складника
for n in range(len(recipes)): #переглядаємо рецепти
if variant in recipes[n]: #якщо цей складник є у рецепті з певним номером
service.append(coffee[n]) #додаємо напій з цим номером до списку рекомендованих
menu(service) #виклик функції показу напоїв клієнту
Остання функція показує список рекомендованих напоїв у вигляді кнопкового меню:
def menu(service):
client=easygui.buttonbox(choices=service)
Не забудьте додати у програму виклик функції вибору складників:
pokaz(components)
Завдання
Проект, описаний вище, може надати рекомендації, в яких один і той же напій зустрічається кілька разів. Потрібно:
1) додати зображення у вибраному напої.
18.11.2022 (9-А клас,9-Б клас)
Тема: Зміна порядку елементів масиву (списку) Практична робота 6
Перейдіть за посиланням https://replit.com/new/python3Тема: Зміна порядку елементів масиву (списку) Практична робота 6
Проект "Довідник країн" (EasyGUI)
Інформацію про країни подано у файлі з такою структурою: назва, столиця, грошова одиниця, площа, населення, файл із прапором.
Україна , Київ , Гривня , 603.7 , 49.1 , Ukraine.gif
США , Вашингтон , Долар , 9363.2 , 237.8 , United States.gif
Франція , Париж , Євро , 551.6 , 53.1 , France.gif
Росія , Москва , Рубль , 17075.4 , 163.7 , Russia.gif
Англія , Лондон , Фунт , 244.1 , 55.9 , United Kingdom.gif
Китай , Пекін , Юань , 9597 , 1488.5 , China.gif
Створити проект, у якому користувач може обрати країну з переліку та переглянути її характеристику на вибір:
Для початку потрібно зчитати дані з файлу в програму. Очевидно, що слід зберігати інформацію про кожну країну в єдиній структурній одиниці, і таких об'єктів буде кілька (з однаковою структурою).
Наприклад, всі дані про країну будуть збережені у вигляді списку: ['Україна', 'Київ', 'Гривня', '603.7', '49.1', 'Ukraine.gif']. Кілька таких списків утворюють список countries. По суті - це список списків, двовимірний список, або таблиця, у рядках якої міститься інформація про відповідні країни.
file=open('countries.txt') #відкривання файлу
countries=[] #створення списку
for line in file: #для кожного рядка файлу
countries.append(line.split(' , ')) #line.split(' , ') створює список з даними про країну, і додаємо цей список до загальної бази
Робота програми організована таким чином, що користувач має змогу обрати країну. Далі може обрати характеристику, повернутись до вибору країни або завершити роботу.
Для зручнішого написання коду проекту, створимо три функції для вибору країни country, вибору характеристики info та перегляду даних view. При цьому з функції country має викликатись функція info, в яку передається номер вибраної країни. Функція info передає у функцію перегляду view дані про обрану країну та характеристику; викликає функцію вибору країни або виконує вихід з програми.
Щоб вибрати країну, потрібно сформувати список країн, дані про які є у проекті. Назва країни - це перший елемент в описі кожної країни. Цей перелік виведемо у вікні зі списком. Обрана країна має певний номер - метод index визначає номер цієї країни у загальному списку. На основі цієї інформації (nomer) можна викликати функцію вибору характеристики.
choices=[] #список країн для формування меню
for elements in countries: #для елемента загального списку
choices.append(elements[0]) #додаємо назву - перший елемент даних кожної країни
vybir=easygui.choicebox(choices=choices) #вікно з вибором країн
nomer=choices.index(vybir) #номер вибраної країни
info(nomer) #перехід до функції вибору характеристик
Вибрати характеристику можна з поміж варіантів: столиця, населення, площа, валюта, вихід, інша країна. Зображення pic - це шостий елемент даних про країну, воно виводиться у цьому ж вікні кнопкового меню. Якщо вибрано показ іншої країни, викликається функція вибору країни; якщо вибрано вихід - відбувається вихід з програми; якщо вибрано певну характеристику, то викликається функція показу цієї характеристики (vybir) для попередньо обраної країни (nomer).
def info(nomer):
pic=countries[nomer][5].strip() #шостий елемент даних - назва зображення
vybir=easygui.buttonbox(choices=['столиця', 'населення', 'площа', 'валюта', 'вихід', 'інша країна'], image=pic)
if vybir=='інша країна':
country(countries) #перехід до функції вибору країни
elif vybir=='вихід':
return #вихід з проекту
else:
view(vybir, nomer) #перехід до функції показу характеристики
Функція показу інформації про країну виводить дані з певного елемента за номерами: столиця - другий елемент, валюта - третій, площа - четвертий, населення - п'ятий. Метод strip() видаляє зайві символи з рядка (це можуть бути пробіли чи переходи на новий рядок). Після показу цієї інформації відбувається виклик функції вибору характеристик.
def view(vybir, nomer):
if vybir=='столиця':
text=countries[nomer][1].strip()
elif vybir=='населення':
text=countries[nomer][4].strip()
elif vybir=='площа':
text=countries[nomer][3].strip()
elif vybir=='валюта':
text=countries[nomer][2].strip()
easygui.msgbox(text)
info(nomer) #перехід до функції вибору характеристик
Таким чином, основна програма зводиться до одного виклику функції вибору країни country(countries)
Доповніть проєкт картинками та текстовим документом.txt.
Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
Тема: Алгоритм знаходження підсумкових величин
Гра "Вгадай колір" (EasyGUI)
Перейдіть за посиланням https://replit.com/new/python3
Гра полягає у створенні написів різними кольорами. Гравцеві потрібно вибрати колір, яким написано текст. Складність полягає у тому, що текст - це теж назва кольору, але не того, яким написано цей текст.
Для гри потрібно імпортувати модулі малювання (tkinter), випадкових чисел (random) та графічного інтерфейсу (easygui)
Після створення полотна потрібно визначити список кольорів kolory. Бажано підібрати такі кольори, назви яких будуть відомі та зрозумілі гравцям, а також такі, що відрізняються між собою. Наприклад, не бажано включати у список такі схожі кольори, як brown та chocolate.
Для виведення тексту певного кольору на полотно використовується команда
canvas.create_text(x, y, text="Текст", fill="Колір", font="Times 25")
x, y - координати розміщення тексту
Times 25 - назва шрифту та розмір літер
Для надання гравцеві можливості вибрати колір, використаємо елемент кнопкового вибору:
user = easygui.buttonbox("Який колір тексту?", choices = kolory )
У змінній user зберігається відповідь користувача. Цю відповідь можна порівнювати з тим кольором, яким насправді написано текст (властивість fill текстового напису).
Гра має продовжуватись, генеруючи нові кольори та слова, допоки користувач не зробить помилки
11.11.2022 (9-А клас,9-Б клас)
Тема: Пошук у масиві (списку) за певними критеріями
Користувачеві пропонується вибір начинок для піци:
toppings= ['шинка','помідори','сир','перець','курка','ананас','кукурудза','печериці']
skladovi=easygui.multchoicebox('Оберіть додатки для піци',choices=toppings)
Залежно від обраних додатків, до базової ціни додається вартість окремих компонентів:
price=20
if 'помідори' in skladovi:
price+=8
(Самостійно допишіть для 'шинка', 'сир', 'перець', 'курка', 'ананас', 'кукурудза', 'печериці'. Вартість кожного компонента вказуєте самостійно)
Далі слід обрати розмір піци:
Далі слід обрати розмір піци:
size=easygui.buttonbox('Оберіть розмір піци',choices=['мала','середня','велика'])
Залежно від обраного розміру, ціна множиться на відповідний коефіцієнт:
if size=='мала':
price *= 0.75
Залежно від обраного розміру, ціна множиться на відповідний коефіцієнт:
if size=='мала':
price *= 0.75
(Самостійно допишіть для 'середня', 'велика'. Коефіцієнт вкажіть самостійно)
Після цього виводиться ціна вибраної піци:
easygui.msgbox(price)
Після цього виводиться ціна вибраної піци:
easygui.msgbox(price)
Доповніть проєкт картинками.
easygui.msgbox(price,image="p.jpeg")
Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Коментарі
Дописати коментар